بنیاد شهید به 19 درخواست مردمی در سامانه ایرنا پاسخ داد

بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دومین بار به 19 درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پاسخ داد.

تا شهدا؛ سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان درصفحه اول سایت ایرنا به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند مشکلات خود را بدون واسطه با مسئولان در میان بگذارند.
یکی از بخش های سامانه بدون واسطه با مسئولان ایرنا، بخش ارتباط با وزیران، بخش های دفاعی، امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی است که اقشار مختلف جامعه درماه های گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طریق این سامانه با مسئولان بخش های مختلف مانند قوه قضائیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح می کنند.
درخواست مردمی از بنیاد شهید و امور ایثارگران 19 مورد بوده است که توسط این نهاد مورد بررسی قرار گرفت.
استخدام در سپاه پاسداران، ایجاد فرصت های شغلی، پرونده سازی و استفاده از خدمات جانبازی، اعتراض به عملکرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی از جمله درخواست های مردمی در این سامانه بوده است.
پیگیری برای رسیدگی به مشکلات فرزندان شاهد و ایثارگران، درخواست مادر شهید برای چاپ کتاب خاطرات فرزند شهیدش پس از گذشت 30 سال، درخواست جذب ایثارگران و رسیدگی به وضعیت یک جانباز هم ازدیگر درخواست های مردمی از بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که در سامانه ایرنا مطرح شد.
حسین تقی پور مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این باره گفت: از مجموع درخواست های ارسالی به این نهاد در سامانه ایرنا، 9 مورد آن مرتبط با حوزه بنیاد شهید نبود.
وی اظهار کرد: همچنین مابقی به دلیل نبود درج اطلاعات کافی و اعلام شماره تماس قابل شناسایی نبوده است که در صورت در اختیار داشتن اطلاعات شناسنامه ای یا ایثارگری، مراتب، اعلام می شود تا اقدام بعدی صورت گیرد.
تقی پور ادامه داد: همچنین تعدادی از درخواست های مردمی در سامانه ایرنا اقدام شده است و تکراری به شمار می آید.
بنیادشهید و امور ایثارگران همچنین در نخستین مرحله رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ایرنا به 16 درخواست پاسخ داد.
به گزارش ایرنا در راستای رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا، تاکنون دستگاه های مختلف قضایی گزارش هایی را دریافت و به آنها رسیدگی کرده اند که از جمله آن، می توان به رسیدگی 169 درخواست مردمی در سازمان بازرسی کل کشور برای سومین بار، ارائه گزارش های بی واسطه با مسئولان از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری به دادگستری های لرستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان شرقی و کرمانشاه برای رسیدگی اشاره کرد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 95 در 2 مرحله (تیرماه و خردادماه) به 100 درخواست مردمی رسیدگی کرد.
معاونت راهبردی قوه قضاییه هم در 2 مرحله مطالبات قضایی ثبت شده مردم در این سامانه را به قضات و روسای دادگستری ها در سال جاری ارجاع داد که از این طریق رسیدگی شد.
دستور رسیدگی به 14 درخواست و مطالبه مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز رسیدگی شد؛ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم از دیگر دستگاه های رسیدگی کننده به درخواست های ارجاعی مردمی از سوی سامانه بی واسطه با مسئولان ایرناست که تاکنون 2 بار به درخواست های مردمی ثبت شده دستور رسیدگی داده است.
وزارت ورزش و جوانان، مانند دیگر دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به پنج درخواست مردم در سامانه ارتباطی ایرنا پاسخ داد.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور بر اساس مسئولیت تعیین شده در اساسنامه وظیفه انعکاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مردم به مسئولان را عهده دار است.
ارتباط بدون واسطه با مسئولان برای شهروندان در سامانه ایرنا ایجاد شده است و مردم می توانند، مطالب درخواستی خود را به صورت مستقیم و محرمانه به مسئولان ذیربط منعکس کنند./ایرنا

ثبت دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.