بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره از دستگاه‌های برتر بوده است

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات بنیاد در محورهای اختصاصی و عمومی ارزیابی مجموعه‌ها و زیر مجموعه‌های دولتی را تشریح کرد.

تا شهدا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد ابطحی با بیان اینکه بنیاد همواره در تلاش بوده تا در محورهای اختصاصی و عمومی ارزیابی مجموعه‌ها و زیر مجموعه‌های دولتی بیشترین امتیاز را کسب کند، افزود: این موضوع مستلزم یک برنامه ریزی منسجم و مدون و دقیق است تا بتوان محورهای عمومی را با 49 شاخص و 233 زیر شاخص و همچنین محورهای اختصاصی را با 23 شاخص پیگیری کرد که در همین  راستا انسجام بیشتر در بخش اجرایی و نظارتی نسبت به سال گذشته توانست شرایط را آنچنان در بنیاد بهبود بخشد که امتیازات این دوره بنیاد نسبت به سال گذشته 303 امتیاز افزایش و 17 درصد رشد داشته است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران به چرایی و چگونگی انتخاب بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر، گفت: این انتخاب بر اساس ارزیابی و سنجش عملکرد تمام دستگاه طبق معیارها و دستورالعمل‌های درون سازمانی و برون سازمانی صورت گرفت که هرکدام از این معیارها و ارزیابی‌ها در 2 بخش شاخص‌های اختصاصی و شاخص‌های عمومی تقسیم می‌شوند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بنیاد مواد 81 و 82 فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری، بخشنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را از جمله مستندات ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برشمرد و افزود: بر اساس این بخش‌نامه‌ها هر کدام از دستگاه مشمول در محورهای عمومی و اختصاصی موظف به رعایت پارامترهایی هستند که موجب امتیازدهی به دستگاه‌ها می‌شود.
وی افزود: هر ساله دستگاه‌های دولتی طبق همین محورها و بخش‌نامه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران توانسته است طی سالیان گذشته همواره یکی از دستگاه‌های موفق دولتی بوده و امسال نیز به کسب عنوان برترین دستگاه نائل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به محورها و شاخص‌های عمومی هر دستگاه که از سوی دولت ابلاغ می‌شود، گفت: برنامه نقش و ساختار دولت، برنامه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری، برنامه مدیریت سرمایه انسانی، برنامه خدمات عمومی در فضای رقابتی، برنامه صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و در نهایت برنامه استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد شش محور عمومی دستگاه‌ها را مشمول می‌شود که در این خصوص بنیاد توانست قریب به 81 درصد از این محورها را در سال گذشته اجرایی و از این حیث دستگاه برتر باشد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به محورها و شاخص‌های اختصاصی هر دستگاه که شامل خدمات و وظایف درون سازمانی همان مجموعه می‌شود، اعلام کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف و تعهدات خود را در 4 محور بهداشت و درمان، فرهنگی و پژوهشی، حمایت‌های اجتماعی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تقسیم‌بندی کرده که در مجموع طی بررسی‌های به عمل آمده توانسته است 88 درصد از اهداف خود را اجرایی کند.
وی ارتباط‌گیری بهتر نسبت به سال گذشته بین مجموعه‌های استانی و ستاد مرکزی را یکی از عوامل موفقیت بنیاد در ارزیابی‌های دانست و تصریح کرد: انسجام بیشتر در بخش اجرایی و نظارتی نسبت به سال گذشته توانست شرایط را آنچنان در بنیاد بهبود بخشد که امتیازات این دوره بنیاد نسبت به سال گذشته 303 امتیاز رشد و 17 درصد پیشرفت داشته است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بنیاد اظهار داشت: بنیاد در راستای نظارت بر واحدهای استانی یک ارزیابی و خود آزمون سراسری با مجموعه‌های استانی و ستاد مرکزی انجام داد که در چند راستا مثمرثمر و موفقیت آمیز بود.
وی ادامه داد: این ارزیابی داخلی مانند یک آزمون توجیهی و آمادگی بود که از یک جهت تمامی مسئولان و مجموعه‌های بنیاد را با محورهای عمومی و اختصاصی آشناتر و نزدیک تر می‌کرد و از سوی دیگر برنامه‌ها و اقدامات هر مجموعه و سازمان را در چارچوب مشخص تر و دقیق تری قرار می‌داد.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی به این نکته اشاره کرد که بنیاد همانند سنوات گذشته در نظر دارد تا با جدیت و تلاش بیشتر همچنان جز دستگاه‌های برتر دولتی بوده و نسبت به تحقق محورهای عمومی و اختصاصی خود تحت یک برنامه مدون و چارچوب‌های مشخص اقدام کند.
وی ادامه داد: در سال جاری یک سری برنامه در دستور کار قرار گرفته است که اولاً تداوم جلسات کارگروه ارزیابی و عملکرد و بررسی و نقد شاخص‌ها در طول سال به جهت اخذ حداکثر امتیاز انجام پذیرد. ثانیاً برخی از شاخص‌ها به جهت اهمیت موضوع در اولویت برنامه‌های سال قرار می‌گیرد که هرگونه نقصان در آن‌ها موجب کاهش حداکثری امتیاز در آن محور می‌شود، لذا با تلاش و کوشش مسئولین امر قصد داریم تا با پیگیری و  به سرانجام رساندن این شاخص‌ها از حداکثر امتیازها برخوردار شویم.
وی در پایان گفت: جدیت کافی در امور تفویض اختیار از ستاد مرکز به واحدهای استانی و شهرستانی، عملیاتی نمودن اداره واحدها بر اساس قیمت تمام شده، اهتمام و توجه ویژه به الکترونیکی نمودن خدمات و واگذاری آن‌ها به دفاتر پیشخوان، شناسایی مشاغل اختصاصی دستگاه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پیگیری اخذ تأییدیه از سازمان اداری و استخدامی در خصوص نمودار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اهتمام لازم در راستای اجرای برنامه واگذاری واحدهای عملیاتی و در نهایت لزوم ثبت تمامی فعالیت‌ها در سامانه‌های خدماتی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارائه آمار عملکرد به صورت الکترونیک و به روز مشمول دستورالعمل‌های بنیاد در سال جاری می‌شود./ایثار

ثبت دیدگاه

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.