شهدا

دفاع‌مقدس

عکس‌ شهدا

به اطلاع همراهان گرامی می رسانیم؛ تا شهدا مجموعه ای خودجوش و مردم نهاد است که تمام هزینه های آن به صورت مردمی و شخصی تامین می شود.


تا شهدا در طول ده سال فعالیتش به تولید و جمع آوری اطلاعات شهدا پرداخته، تلاش ما در این سایت برای حفظ آثار شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.


ولی امروزه سایت تا شهدا با مشکلات جدی مواجه شده است که در صورت برطرف نشدن این مشکلات اعم از (مالی، سرور سایت، طراحی، شرکت نرم افزاری،  سخت افزاری و...) ناچار به تعطیل کردن سایت خواهیم شد.


بنابراین از شما درخواست داریم در صورت تمایل برای مشارکت مالی جهت برپا ماندن سایت تا شهدا در حد توان ما را یاری فرمائید.


و پیشاپیش جهاد مالی شما را که مصداق "تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ" است, آن هم در روزگار غربت و گمنامی شهدا صمیمانه ارج می نهیم. و برایتان برکت، توفیق، طول عمر ، رضایت شهدا و رضایت امام زمان (عج) را آرزومندیم.

 

شماره کارت: 5894631555363282 به نام حامد کیهانی

 

 

کدخبر: 68452
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 _11:25:28
آلات مبتذلی که احساس مردم کُرد را جریحه‌دار کرد

یکی از پیشمرگان کرد مسلمان گفت: ضد انقلاب مسجد یکی از روستا‌ها را به مقر خود تبدیل کرده بودند. مردم مسلمان کرد با دیدن آلات مبتذل در آن مسجد، ناراحت شده و برخی از آنان گریه می‌کردند.

 

تا شهدا؛ در تاریخ پس از انقلاب از غائله کردستان گرفته تا جنگ تحمیلی مردم همواره دوشادوش سربازان و نظامیان در حفظ کیان و دفاع از کشور پیش‌قدم بودند. در ماجرای کردستان که گروهک‌های ضد انقلاب کومله و دموکرات با ایجاد آشوب و درگیری‌ در مناطق کردنشین ایران سعی در تضعیف قدرت ایران داشتند، مردم مسلمان و انقلابی کردستان در کنار نیروهای پاسدار با تشکیل گروه پیشمرگان کرد به مبارزه با این گروهک‌ها پرداختند.

حاج محمد الله‌مرادی از پیشمرگان کرد مسلمان در خاطره خود از دوران مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب اظهار داشت: اگر به نحوه تشکیل سازمان پیشمرگان کرد مسلمان نگاهی گذرا داشته باشیم آنچه در وهله اول مشاهده می‌شود، ترکیب جمعیتی آن است. وقتی اعضا را نگاه و سوابق آنان را بررسی می‌کنیم، به وضوح مشاهده می‌‎شود تمام کسانی که زیر بیرق پیشمرگان مسلمان جمع شدند از دینداران بودند و آیه «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» را سرلوحه عمل خویش قرار دادند. بنابراین آن‌گونه که دشمن تبلیغ می‌کرد و می‌گفت که «کردها در مقابل هم صف کشیده و کرد با کرد می جنگد» نبود. مسأله ما ایمان و کفر بود!

پیشمرگان برای دفاع از دین می‌جنگیدند؛ چرا که عنوان سازمان هم این واقعیت را به اثبات می‌رساند. آنها اول مسلمان بودند، سپس کُرد، بنابراین حرکت آنها، جهاد در مقابل بی‌دینی و لاابالی‌گری بود. اگر در میان مردم هم جایگاه و پایگاه و پشتوانه‌ای داشتند به خاطر همین موضوع بود.

در جمع پیشمرگان، افراد زیادی بودند که شب تا صبح با خشوع و خضوع سر بر آستان نیاز می‌گذاشتند و از خدای بی‌نیاز طلب عفو و بخشش می‌کردند و ندای دلنشین قرائت قرآنشان، عطر پاکی و صداقت و دیانتشان را منتشر می‌کرد و در روز هم‌چون شیر با دشمنان خدا می‌جنگیدند، اما خصمی که در مقابل آنها بود بویی از انسانیت و اخلاق به مشامش نرسیده بود و همین امر موجب اضمحلال و نابودی آنها شد.

در یکی از روستاهای کوچک منطقه سارال، ضدانقلاب مقری داشت - به دلیل حفظ حرمت مردم مسلمان روستا اسم آن را ذکر نمی کنم - وقتی مقر آنها توسط رزمندگان اسلام سقوط کرد و آنها مجبور شدند روستا را ترک کنند، ما وارد روستا شده و متوجه شدیم که مقر در مسجد بوده است! ضد انقلاب پایگاه معنوی مردم را به مقر نظامی تبدیل کرده بود و زنان و مردان نامحرم به صورت مختلط مدت‌ها در آنجا زندگی می‌کردند و هیچ وقت به مردم اجازه ورود به مسجد را نداده بودند. وقتی وارد مسجد شدیم، مملو بود از آلات مبتذل و... این امر بزرگ‌ترین توهین به اعتقادات و باورهای مردم بود. این ماجرا مربوط به سال 1360 است.

مردم را در همانجا جمع کردم و صحنه‌های جنایت را به آنها نشان دادم و گفتم: «مردم! این هم نمونه‌های بارز دفاع از حق و حقوق مردم، اکنون خود قضاوت کنید!» صحنه عجیبی بود، بعضی از مردم از شدت درد به خود می‌پیچیدند و عده‌ای هم گریه می‌کردند، پیشمرگان مسلمان با این اندیشه‌ها در جنگ بودند و ستیز می‌کردند.

ابزار هدایت به بالای صفحه