بنیاد شهید برای سومین بار به درخواست های مردمی در سامانه ایرنا پاسخ داد
به گزارش تا شهدا؛ سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت ایرنا به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند مشکلات خود را بدون واسطه با مسئولان در میان بگذارند.
یکی از بخش های سامانه بدون واسطه با مسئولان ایرنا، بخش ارتباط با وزیران، بخش های دفاعی، امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی است که اقشار مختلف جامعه درماه های گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طریق این سامانه با مسئولان بخش های مختلف مانند قوه قضائیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح می کنند.
بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در جدیدترین اطلاعات مربوط به درخواست های مردمی دراین زمینه اعلام کرد:
برخی از این درخواست ها درباره نداشتن توان مالی و درخواست اشتغال، درخواست یک جانباز برای ایجاد شغل، اجرای عدالت برای فرصت های شغلی و نجات خانواده به خاطر نداشتن شرایط مالی خوب و داشتن بدهکاری های فراوان است.
همچنین برخی دیگر از این درخواست ها توجه به جانبازان خط سرخ شهادت، رسیدگی به وضعیت جانبازان اعصاب و روان و توجه بیشتر به این قشر، درخواست یک پدر برای رسیدگی به پرونده دختر جانبازش، اجرای ماده چهار تسهیلاتی و استخدامی جانبازان و درخواست ایجاد شغل برای فرزند یک رزمنده و جانباز است.
حسین تقی پور مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این درخواست ها گفت: از مجموع درخواست های ارسالی به بنیاد شهید هفت مورد آن مرتبط با حوزه این نهاد نبوده است که باید از نهادهای دیگر مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: همچنین سه مورد این درخواست ها به دلیل عدم درج اطلاعات کافی و اعلام شماره تماس قابل شناسایی نبود که در صورت در اختیار داشتن اطلاعات شناسنامه ای یا ایثارگری مراتب تا اقدام بعدی صورت می گیرد.
تقی پور خاطرنشان کرد: همچنین سه مورد دیگر نیز پیش از این برای آنها اقدام شده است، اما در مجموع ، تمام درخواست های ارسالی مردمی به سامانه ایرنا رسیدگی و از طریق شماره های اعلام شده یا ایمیل و یا پیام کوتاه به آنها اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم از دیگر دستگاه های رسیدگی کننده به درخواست های ارجاعی مردمی از سوی سامانه بی واسطه با مسئولان ایرناست که تاکنون سه بار به درخواست های مردمی ثبت شده دستور رسیدگی داده است.
همچنین در راستای رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا، تاکنون دستگاه های مختلف قضایی گزارش هایی را دریافت و به آنها رسیدگی کرده اند.
بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو مرحله رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ایرنا به 35 درخواست پاسخ داد.
رسیدگی 236درخواست مردمی در سازمان بازرسی کل کشور برای پنجمین بار، ارائه گزارش های بی واسطه با مسئولان از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری به دادگستری های لرستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان شرقی و کرمانشاه برای رسیدگی از دیگر موارد بررسی شده در این سامانه بوده است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 95 در 2 مرحله (تیرماه و خردادماه) به 100 درخواست مردمی رسیدگی کرد.
معاونت راهبردی قوه قضاییه هم در سه مرحله و حدود 40 درخواست مردمی را در قالب مطالبات قضایی ثبت شده مردم در این سامانه به قضات و روسای دادگستری ها در سال جاری ارجاع داد که از این طریق رسیدگی شد.
وزارت ورزش و جوانان، مانند دیگر دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به پنج درخواست مردم در سامانه ارتباطی ایرنا پاسخ داد.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور بر اساس مسئولیت تعیین شده در اساسنامه وظیفه انعکاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مردم به مسئولان را عهده دار است.
ارتباط بدون واسطه با مسئولان برای شهروندان در سامانه ایرنا ایجاد شده است و مردم می توانند، مطالب درخواستی خود را به صورت مستقیم و محرمانه به مسئولان ذیربط منعکس کنند./ایرنا